העולם ה(לא כל כך) סודי של תוספי תזונה

תוספי תזונה

אה, עולם תוספי התזונה! ממלכה של כדורים מסתוריים, אבקות ושיקויים שנועדו, ובכן, להשלים את הצריכה היומית שלנו של חומרים מזינים. אבל בואו נודה בזה, רובנו עומדים מול המדף שלהם בבית המרקחת עם אותה הבעה מבולבלת כמו כשמנסים לפענח תפריט אוונגרד של מסעדה טרנדית. חומצה פולית? אומגה 3? פרוביוטיקה? האם זו תזונה או ניסוי מדעי? אז בואו נעשה סדר..

תוספי מזון: התבלין, לא המנה העיקרית

דבר ראשון: תוספי מזון נקראים כך מסיבה כלשהי. הם הפיזור המענג של פטרוזיליה על המנה העיקרית, לא המנה העיקרית עצמה. אם אתם מקפידים על תזונה בריאה הכוללת ירקות בכל צבעי הקשת וחלבונים שיגרמו לדיאטנית להזיל דמעה של שמחה, אולי כדאי לכם לדלג לגמרי על משחק התוספים. אבל לאלה שקצת מאחורה בכל הנושא "הדיאטה המושלמת" או שיש להם חששות בריאותיים ספציפיים, ייתכן שתזדקקו למעט תוספת של תבלין תזונתי.

  • הריוניות – מצפות לילד בקרוב? הפתעה, אתן אוכלות בשביל שניים! זה אומר להוסיף קצת יותר ערכים תזונתיים לתפריט מהרגיל, כולל חומצה פולית חיונית כדי לשמור על התפתחות תינוקך במסלול.
  • גיל הזהב – שמעתם פעם על הביטוי "גיל לפני יופי"? ככל שאנחנו מזדקנים, הגוף שלנו זקוק לפעמים למעט תוספת במחלקת התזונה, במיוחד עם ויטמין B12 ו-D.
  • אוהבי הירקות – צמחונים וטבעונים, אנחנו מדברים עליכם. בעוד שצמחים הם כל כך טובים, לפעמים הם לא מספקים הכל. אנטר, תוספי B12 ואומגה 3 הן ערכים תזונתיים שיתכן ותתקשו להשיג ממיני המזונות שאתם אוכלים, וכדאי לתגבר אותם עם תוספי תזונה.
  • מצבים רפואיים מיוחדים – עבור אלה עם מחלות כרוניות כמו צליאק או מחלת קרוהן, ארוחות רגילות עשויות שלא לספק את הדרישה עבור כל הערכים התזונתיים שאתם צריכים. תוספי מזון יכולים לגשר על הפער הזה.

אבל זכרו, חברים, לפני שאתם קופצים ראש לעולם תוספי התזונה, קבלו הנהון מאנשי מקצוע כמו רופאים, דיאטניים או מומחי הבריאות המהימנים שלכם.

בוסט אופציונלי או תוספת הכרחית?

אז, את לא בהריון, אינכם מבוגרים, צמחונים, טבעונים או מאותגרים רפואית? תוספי תזונה עדיין יכולים להיות מתאימים עבורכם! בין אם אתם ספורטאים שישמחו לקבל דחיפה נוספת, או אם אתם סתם מנסים לשפר את הבריאות הכללית שלכם. עם זאת, זכרו תמיד שתזונה מאוזנת קודמת לכל. תוספי מזון הם הדובדבן מלמעלה, ולא כל הקינוח.

תוספי מזון: הטוב, הרע, המבלבל

יתרונות:

לתוספי מזון מגוון יתרונות בריאותיים על הגוף והנפש. הנה כמה מהם:

  • מילוי פערים תזונתיים.
  • שיפור הבריאות הכללית.
  • סיוע בבניית שרירים ותיקון רקמות (לחובבי הכושר).
  • סיוע באמנות ההזדקנות החיננית.

חסרונות:

  • אזור הסכנה – נטילה מופרזת של תוספי מזון עלולה להוביל לבעיות בריאותיות.
  • אינטראקציות לא רצויות – מערבבים תרופות עם תוספי מזון מסוימים? זה לא תמיד רעיון טוב… מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע (כאמור – רופא / מטפל / דיאטנים וכדומה)
  • לא תחליף לארוחה – למרבה הצער, גלולה לא שווה ארוחה. אם אתם נוטלים תוספי מזון כתחליף לארוחות מאוזנות, תדעו שזה מאוד לא מומלץ ועלול להסב נזק.

מסוכריות גומי ועד כדורים או אבקות מסתוריות, תוספי מזון מגיעים בכל הצורות והגדלים. בין אם אתם ספקנים בתוספים או מאמינים נלהבים, המפתח הוא להבטיח שאתם עושים בחירות מושכלות בנוגע לסוג התחליפים ומתי לקחת אותם. כמו תמיד, התייעצו עם המומחים, ערכו את המחקר שלכם והקשיבו לגוף שלכם. אחרי הכל, כולנו רוצים להבטיח שאנחנו צורכים את התזונה הטובה ביותר שאפשר.

לבריאות!

תוספי תזונה

מזומנים לשתף:

מאמרים נוספים שתאהבו:

מתקונים קלים

חמישה מתכונים פשוטים וטעימים

בישול ביתי הוא דרך מצוינת לאכול בריא יותר, זול יותר שאפשר לרתום לחוויה משפחתית או חברתית מהנה במיוחד. הכלים הדרושים לכך הם חומרי גלם טובים

צרו איתנו קשר:

what you need to know

in your inbox every morning

what you need to know

in your inbox every morning

what you need to know

in your inbox every morning
דילוג לתוכן