עדשות מגע – כל מה שאתם צריכים לדעת

כיום, לא מעט אנשים משתמשים בעדשות מגע – אלו מעין דיסקים דקים ומעוקלים, עשויים פלסטיק עדין ומולבשים ישירות על פני העין על מנת לשמש תחליף למשקפי ראייה ולאפשר ראות טובה יותר. השימוש בהן עשוי להיות מטעמי נוחות ומטעמי מטרות קוסמטיות. עדשות מגע מהוות אלטרנטיבה פופולרית יותר למשקפי ראייה ומקנות מגוון יתרונות, כולל שדה ראייה רחב יותר, ביצועים טובים ומשופרים יותר, מראה טבעי יותר ועוד.

אילו סוגי עדשות מגע יש?

עדשות מגע "מתקנות" – עדשות מגע מסוג זה למעשה משמשות עבור טיפול במגוון ליקויי ראייה שונים. ביניהם, קוצר ראייה, רוחק ראייה (היפראופיה), פרסביופיה ואסטיגמציה. קיימים מספר סוגים של עדשות מגע מתקנות, כולל עדשות מולטיפוקל, כדוריות וטוריות.

עדשות מגע קוסמטיות – אלו משמשות לצורך שיפור או שינוי מראה העיניים. הן מגיעות במבחר צבעים, עיצובים ודוגמאות, ניתן להשתמש בהן על מנת לשנות את צבע העיניים ואף ליצור אפקטים מיוחדים.

חומרים בהם משתמשים בעדשות מגע

עדשות מגע עשויות ממגוון חומרים שונים, כולל סיליקון הידרוג'ל ומטהפילקון. בחירת החומר למעשה תלויה בצרכים הספציפיים של המשתמש, לרבות סוג הראייה המתקנת הנדרשת, רמת הפעילות שלו ומשך הזמן שהוא רוצה להרכיב את עדשות המגע שלו בכל יום.

כיצד לבחור עדשות מגע?

כאשר אתם ניגשים לבחירת עדשות מגע, חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים:

  • מרשם
  • סוג "תיקון הראייה" הנדרש
  • תדירות השימוש (האם יומי? שבועי? חודשי?)
  • אורח החיים שלכם (פעילות גופנית, סביבת עבודה למשל)
  • תקציב
  • נוחות

יחד עם זאת, על מנת לקבוע את סוג עדשות המגע המתאימות ביותר עבורכם, רצוי ואף מומלץ להיוועץ עם אופטומטריסט על מנת לקבל את המענה הטוב ביותר עבור הצרכים שלכם.

טיפול ותחזוקת עדשות מגע

טיפול ותחזוקה נכונה הם עניין חשוב על מנת להבטיח את אורח החיים של עדשות המגע וגם למניעה של דלקות עיניים. כמו כן, מומלץ לשטוף ידיים ביסודיות לפני השימוש ולאחסן את העדשות במארז נקי ומחוטא. משרים את העדשות? תשתמשו בתמיסה טריה בכל פעם – אין לבצע שימוש חוזר בתמיסה. לעוד מידע לחצו כאן >>

מזומנים לשתף:

מאמרים נוספים שתאהבו:

Battery charging process of electric scooter.

על סוללה לאופניים חשמליים

השאלה איך נוסעים ממקום למקום היא רבת משמעות וכיום יש הרבה מאוד תשובות לשאלה זו מכיוון שאין רק מכוניות או קטנועים שאפשר לנסוע עליהם אלא

צרו איתנו קשר:

what you need to know

in your inbox every morning

what you need to know

in your inbox every morning

what you need to know

in your inbox every morning
דילוג לתוכן